(Rozšíření: Život ve městě)
Jelikož některé zdi v bytových domech jsou společné, byty mají v porovnání s domy určitá omezení. Vnější zdi ani okna není možné upravovat. Také nemůžete přidávat nová patra ani suterény.
Když se nastěhujete do střešního apartmánu, už se nemusíte starat o domácího ani o sousední byty. Své prostory si můžete libovolně přizpůsobit. Vnější stěny se dají upravit a také můžete přidávat nová patra a postavit si v přízemí bazén.
Vlastnosti pozemku jsou podobné vlastnostem Simíků. Dávají vašim pozemkům nebo podnikům osobnost. Většina vlastností je vhodná pro konkrétní Simíky nebo jejich dovednosti. Také se skvěle hodí k vyprávění zajímavých příběhů.
Chcete-li pozemku přidělit vlastnosti, přejděte do režimu stavby a vyberte panel s informacemi o pozemku. Uvidíte zde aktuálně vybrané vlastnosti a také můžete přidávat a odebírat vlastnosti, které nejsou uzamčené.
Vlastnosti pozemků můžete přiřadit libovolným pozemkům. Kromě bytů a domů se vztahují také na podniky. Můžete tedy například vytvořit bar se skvělou akustikou, kterou jistě ocení vystupující hudebníci, neboť si zde rychleji zlepší dovednosti.
Suterén vám poslouží jako nové patro, kam můžete umístit další místnost. Nástroj pro vytváření suterénů najdete v režimu stavby (v kategorii Prázdné místnosti a stěny).
Suterén můžete na úrovni terénu umístit pomocí nástroje Suterén. Případně můžete kameru přesunout pod zem a umisťovat místnosti klasickým způsobem.
Suterén můžete umístit do hloubky dvou podlaží. Také můžete odstranit podlahy a stropy. Pokud chcete, aby se Simíci do suterénu vůbec dostali, pořiďte jim schodiště.
Jelikož se suterén nachází pod zemí, nemůžete na jeho vnější stěny umisťovat okna a dveře. Také platí, že vnější stěny nemůžete vymazat.
Suterény nabízí soustu nových možností! Vytvořte si podzemní labyrinty nebo podzemní laboratoře obklopené bazény.
Tato lekce vám v krátkosti představí možnosti dostupné v režimu stavby. Více informací najdete výběrem lekce z panelu Lekcí. Nebo si prostě režim stavby otevřete a metodou pokus omyl zjistěte, co k němu slouží.
Začněte kliknutím na tlačítko režim stavby v pravém horním rohu.
Tip pro pokročilé: Také můžete pomocí tlačítka F2 přejít přímo do katalogu objektů v místnostech nebo použít tlačítko F3 a přejít do katalogu režimu stavby.
Začněte v kategorii Místnosti a stěny a pusťte se do stavby domu a nebo umístěte plně zařízené místnosti z podkategorie Připravené místnosti. Případně si kliknutím na podkategorii Prázdné místnosti a stěny vytvořte vlastní místnosti.
Pomocí katalogu režimu stavby můžete přidat dveře, okna, střechy, podlahy, upravit základy nebo přidat architektonické prvky, jako jsou různé dekorace střechy, lišty, římsy a vlysy.
Nebo změňte vzory na střeše, podlaze a stěnách, přidejte plot, bránu, schodiště, sloupy, venkovní dekorace a fontány. Nebo prostě jen přebarvěte terén. Využijte svou fantazii!
Při zařizování svého domu si můžete vybrat mezi katalogem Objekty podle místností, nebo Objekty podle funkce v případě, že chcete hledat podle konkrétních funkčních požadavků.
Nedaří se vám najít, co potřebujete? Zkuste hledání. Jednoduše napište, co hledáte a stiskněte Enter (nebo během psaní vyberte některou z navrhovaných položek).
Filtry vám pomohou zpřesnit výsledky vyhledávání z pohledu barvy a stylu.
Jakmile se v režimu stavby rozkoukáte, budete se chtít nejspíš seznámit s nejrůznějšími nástroji, která vám úpravy zjednoduší. Například je tu Kapátko, Kladivo, Vzorník, Přesun domu, Výběr nebo Buldozer... A to ještě nejsou všechny.
Tak se do toho ponořte a začněte stavět.
Kliknutím na tlačítka Přejít o patro níž a Přejít o patro výš změníte patro, do kterého se právě díváte. Stěny v patrech pod vámi budou automaticky nahoře, zatímco stěny v patrech nad vámi budou skryté.
Tip pro pokročilé: Mezi patry můžete přepínat také pomocí kláves (Page Up) a (Page Down).
Klikněte na tlačítko pohledů na stěny a přepínejte se mezi režimy Bez stěn, Průhledné stěny a Neprůhledné stěny.
Poznámka: Průhledné stěny skryjí všechny stěny mezi výchozím místem pohledu a zadní stěnou domu. Stejně tak uvidíte i aktivního Simíka, pokud se náhodou nachází za zadní stěnou.
Ovládání kamery v režimu stavby nabízí jednu volbu navíc, která není dostupná v režimu života - pohled shora. Pomocí této volby se můžete přepínat mezi normální kamerou režimu stavby a pohledem shora, při kterém budete mít přehled o celém pozemku.
Katalog režimu stavby je místem, kde najdete všechny architektonické prvky dostupné v režimu stavby.
Najeďte v katalogu kurzorem na nejrůznější části domů a kliknutím si vyberte zvýrazněnou kategorii.
Tip pro pokročilé: Klávesou (F3) se můžete rychle přesunout do katalogu režimu stavby.
Stavitelé nových domů možná budou chtít začít v katalogu Prázdné místnosti a stěny, kde najdete bloky, místnosti a stěny, se kterými můžete zahájit stavbu.
První dvě položky v tomto katalogu jsou nástroje pro tvorbu stěn a místností. Můžete si pomocí nich nakreslit vlastní místnosti. Nebo si vyberte libovolnou jinou možnost a umístěte před vytvořené místnosti, které si následně můžete upravit, jak vám bude libo.
Přímo v katalogu režimu stavby můžete upravit výšku stěn a základů.
Můžete to udělat kdykoliv, aniž byste se museli bát, že si svůj dům poškodíte. Pokud ale odstraníte základy, možná budete muset trochu upravit schodiště.
Střechu přidáte kliknutím na Střechy a výběrem některé z nich z katalogu. Poté, co kliknutím střechu vyberete, změní se pohled, aby se vám snáze umisťovala.
Tip pro pokročilé: Místnost bez střechy může být ovlivněna venkovním světlem, a nemusí tedy vypadat přesně tak, jak jste si představovali.
Aby vaši Simíci mohli vstoupit do vašich staveb, neměli byste zapomínat na dveře!
Tip pro pokročilé: V režimu života můžete po kliknutí na exteriérové dveře vybrat Nastavit jako hlavní vchod, a dát tak sousedům vědět, kudy mají přijít na návštěvu.
(Rozšíření: Hurá do práce)
V režimu stavby si hráči mohou snadno zobrazit pouze předměty vhodné do podniků. Pomocí třídění Objekty podle funkce si můžete vybrat všechny objekty, které se hodí do daného typu podniku.
Hráči si také mohou nechat zobrazit předměty určené na veřejná místa. V podnicích sice být nemusí, ale hodí se tam.
Ale jistě! Pokud chcete vidět ÚPLNĚ VŠECHNO, dá se to zařídit.
Režim stavby obsahuje několik nástrojů, které vám pomohou vybudovat dokonalý domov.
Panel nástrojů naleznete podél horní části obrazovky v režimu stavby.
Nástroj Výběr slouží k výběru předmětů a architektonických prvků, které se nachází ve vašem pozemku.
Při použití jakéhokoli jiného nástroje se můžete stisknutím klávesy (Esc) vždy vrátit k nástroji Výběr.
Nástroj Kapátko slouží ke kopírování vlastností umístěného předmětu nebo vzoru a také některých prvků architektury (např. plotů a stropních lišt).
Kliknutím na předmět, který chcete zkopírovat, připojte ke kurzoru kopii a zároveň otevřete domácí umístění kopírované položky v katalogu.
Pomocí nástroje Kladivo můžete odstraňovat a ničit předměty.
Kliknutím na předmět jej odstraníte. Kliknutím a přetažením odstraníte skupinu podobných položek (všechny položky, které budou odstraněny, budou zvýrazněny žlutou barvou).
Poznámka: Položka Zdemolovat se nachází na panelu s informacemi o pozemku a používá se k úplnému vyprázdnění pozemku. Upozorňujeme, že příkaz Zdemolovat nelze vrátit.
Nástroj Návrh lze použít k rychlé změně barevného výběru pro předměty, které již byli umístěny.
Vyberte nástroj Návrh. Klikněte na předmět a z kontextové palety vyberte novou barvu. Za změnu barvy nebudou účtovány žádné simoleony.
Kliknutím na Zpět vrátíte poslední akci v režimu stavby.
Nástroje Zpět a Znovu jsou uloženy pro každou relaci stavby. Po opuštění režimu stavby již nelze vrátit ani opakovat žádné změny z předchozí relace stavby.
Pomocí ukazatele Den/noc můžete v režimu stavby změnit osvětlení a prohlédnout si pozemek v jiných světelných podmínkách. Změna osvětlení se zruší, pokud opustíte režim stavby.
Pokud držíte předmět na kurzoru, můžete ho pomocí kláves < a > otočit.
Dveře najdete v katalogu režimu stavby kliknutím na kategorii Dveře v rámci obrázku domu.
Dveře můžete vybírat podle výšky, nebo můžete použít filtr Zobrazit vše a najít si informace o jejich výšce (po najetí kurzoru myší).
Poznámka: Pokud vámi vybrané dveře nepasují na stěnu, můžete si kdykoliv její výšku upravit kliknutím na kategorii Prázdné místnosti a stěny a vybrat si v rámci obrázku domu výšku stěny.
Klikněte na místnost v kategorii Prázdné místnosti a stěny v katalogu Místnosti a stěny a umístěte si ji na pozemek.
Poznámka: Do stavění se můžete pustit s místnostmi nejrůznějších tvarů. Zkuste kombinovat a upravovat jejich tvar. Určitě tak vytvoříte něco nového a zajímavého.
Kliknutím na umístěnou místnost otevřete kontextovou nabídku. Pomocí volby Přesunout můžete celou místnost zvednout a přesunout na jiné místo. Volba Otočit místnost slouží k jejímu otočení doleva nebo doprava. Kliknutím na šipku na stěně a tažením můžete změnit velikost místnosti.
Rada pro pokročilé: Otáčení může být také destruktivní! Pro bezpečné otáčení raději seberte místnost pomocí volby.
Stěny a ploty můžete stavět a odstraňovat kliknutím na stěnu v umístěné místnosti. Kliknutím na stěnu si zobrazíte dostupné možnosti, které jsou závislé na aktuálním typu stěny. Tímto způsobem také můžete odebírat a přidávat podlaží.
Poznámka: Po odstranění stěny můžete kliknout na průhlednou stěnu, která se objeví na místě stěny původní. Dostanete tak možnost ji znovu postavit.
Rada pro pokročilé: Pokud místnosti sdílí exteriérové stěny, pak je můžete sloučit a vytvořit jednu společnou místnost. Platí to i pro místnosti umístěné v jiných místnostech, například vnitřní nádvoří. Díky tomu můžete snadno přesouvat a upravovat místnosti a vytvořit přesně takový půdorys, o jaký máte zájem.
Ploty a brány naleznete v katalogu stavba kliknutím na jejich kategorie na obrázku domu.
K dispozici jsou dva způsoby vytvoření plotů: umístěním na již existující zeď nebo plot, nebo kreslením pomocí nástroje Plot.
Vyberte v katalogu Ploty nástroj Nahrazení plotů. Pak vyberte styl plotů. Kliknutím na stávající stěnu / plot nahraďte všechny části stěny podél jedné strany místnosti vybraným plotem.
Podržením klávesy (Shift) to provedete v celé místnosti a podržením klávesy (Alt) nahradíte pouze jednu část stěny.
Výběrem možnosti Umístění plotu tažením nebo Umístění plotu ohrazením začnete kreslit plot. Při kreslení plotu můžete vytvářet dva druhy: plot v terénu nebo zábradlí stěny.
Pokud začnete kreslit na zemi, vytvoříte zahradní plot.
Zahradní ploty jsou podobné stěnám, ale při uzavření nevytvoří podlahu. Také nelze upravit jejich šířku, i když můžete upravit jejich délku. Mají jedinou kontextovou volbu: odstranění.
Poznámka: také je lze odstranit pomocí nástroje Kladivo.
Pokud začnete kreslit na již umístěnou zeď, získáte zábradlí zdi. Zábradlí zdi plní stejný účel jako zeď.
Rada pro pokročilé: zábradlí zdi můžete také vytvářet pomocí možnosti Postavit plot v kontextové nabídce Stěna. Potom můžete použít nový styl plotu pomocí nástroje Nahradit plot.
Režim stavby je vybaven výkonným systémem filtrů, který vám umožní najít přesně ten objekt, který hledáte.
Kliknutím na šipku Otevřít filtrovací panel v horní části libovolného katalogu si zobrazíte možnosti filtru.
Když zapnete filtry, přidají se do seznamu nad katalogem. I při zavřeném panelu tak víte, co máte právě vyfiltrováno.
Zapnutí filtru režimu stavby vám umožní nalézt všechny objekty, které odpovídají kterémukoli z výběrů filtrů v rámci aktuálního katalogu.
Pokud chcete odstranit filtr, klikněte na ikonu (x) pro filtr, který chcete odstranit, nebo kliknutím na tlačítko Vymazat vše začněte od začátku.
Filtry lze použít k nalezení všech objektů. Vyberte kategorii Filtr obsahu a vyberte možnost Odemčené.
Základy najdete v katalogu režimu stavby kliknutím na kategorii Základy v rámci obrázku domu.
Pokud chcete ke svému pozemku přidat základy, použijte posuvník Výška základů k úpravě výšky základů. Provedením úpravy pomocí posuvníku výšky můžete kdykoli přidat základy.
Poznámka: pokud odstraníte základy nastavením posuvníku na spodní hranici, ponecháte všechny schody, které byli připojeny k základům, bez ukotvení.
Chcete-li změnit styl základů, vyberte styl v katalogu a klikněte na základy, které chcete změnit. Příslušný styl bude použit pro celé základy jedné místnosti.
Rada pro pokročilé: podržením klávesy Shift můžete použít styl základů pouze pro jednu stranu místnosti.
Vlysy a vnější římsy najdete v katalogu režim stavby kliknutím na kategorii Základy v rámci obrázku domu.
Vlysy lze použít pouze na střední a vysoké zdi. Kontextový popis vlysu v katalogu zobrazuje informaci o požadované výšce zdi.
Vyberte kategorii vlysu a vyberte styl. Potom klikněte na místnost, pro kterou jej chcete použít. K odstranění vlysu použijte nástroj Kladivo.
Vyberte kategorii vnější římsy a zvolte styl. Potom klikněte na místnost, pro kterou ji chcete použít. K odstranění vnější římsy použijte nástroj Kladivo.
Poznámka: vnější římsy nelze umístit v přízemí.
Inventář domácnosti je k dispozici pouze v režimu stavby pro pozemky, které vlastníte. Inventář domácnosti může obsahovat objekty, které nechcete prodat, které tam místo vás přesunula hra, nebo v některých případech objekty, které vám byli doručeny.
Poznámka: když bude objekt přidán do inventáře domácnosti, hra zobrazí krátké upozornění.
Některé činnosti způsobí, že budou objekty přesunuty do inventáře domácnosti. Tyto objekty budou zvýrazněny žlutou barvou. Dokončení příslušné činnosti přesune všechny objekty zvýrazněné žlutou barvou do inventáře domácnosti.
Objekty můžete také umístit do inventáře domácnosti jejich zvednutím a kliknutím na možnost Umístit do inventáře.
Kliknutím na inventář domácnosti otevřete katalog. Pomocí kontextového okna kategorie Funkce a filtrů můžete řídit zobrazení v rámci inventáře domácnosti.
Poznámka: hledání nenalezne objekty v inventáři domácnosti.
Pokud umístíte do inventáře domácnosti podobné objekty, vytvoří hromádku. Počet objektů, které hromádka obsahuje, je označen pomocí čísla vedle obrázků objektů. Kliknutím na toto číslo rozbalíte inventář a zobrazíte celou hromádku.
Kliknutím otevřete panel s informacemi o pozemku. Pomocí něj můžete upravovat některé údaje o pozemku (například počet ložnic nebo koupelen) a také adresu / název pozemku.
Také zde uvidíte aktuální hodnotu pozemku, což je součet hodnoty všech architektonických prvků a objektů na pozemku.
Na panelu s informacemi o pozemku najdete možnost Zdemolovat. Kliknutí na ní odstraní všechny objekty a architektonické prvky z pozemku (kromě poštovní schránky). Tato akce se nedá vrátit zpátky, proto se po jejím výběru zobrazí dialog pro potvrzení, aby nedocházelo k náhodným demolicím.
Typ pozemku najdete také na panelu s informacemi o pozemku. Typ pozemku určuje, pro jaké Simíky bude pozemek lákavý.
Simíci mohou bydlet pouze na obytných pozemcích. Prázdným nebo veřejným pozemkům můžete přiřazovat nejrůznější typy.
Tip pro pokročilé: Prázdné i veřejné pozemky můžete upravovat pomocí Úpravy světů.
Každý typ pozemku má definovánu sadu požadovaných objektů, které na něm musí být, aby bylo možné považovat ho za pozemek daného typu. Kliknutím na tlačítko Zobrazit / skrýt postup si zobrazíte seznam požadovaných objektů a uvidíte, do jaké míry jste ho uspokojili.
Kliknutím na nástroj Přesunout dům přesunete celou stavbu na nové místo na pozemku.
Výběrem možnosti Přesunout dům nastavíte zobrazení patra na maximum, abyste viděli celou stavbu.
Zrušení výběru nástroje vrátí zobrazení na předchozí vybranou úroveň patra.
Kliknutím na libovolnou místnost nebo stěnu vyberte všechny připojené místnosti a stěny.
Pomocí možností Otočit a Přesunout v kontextové nabídce změňte umístění svého domu.
Nástroj Přesunout dům můžete také použít k rychlému prodeji domu kliknutím na tlačítko Prodat, které se zobrazí po jeho zvednutí.
Pokud chcete ukončit operaci přesunu domu, stiskněte klávesu (Esc) nebo vyberte v panelu nástrojů jiný nástroj.
Nástroj "Přesunout celý pozemek" umožňuje hráčům přesunovat a otáčet všechno na pozemku. Tento nástroj se vám bude hodit při umisťování pozemků z Galerie, nebo když se vám zachce přesunout si obydlí někam jinam.
Nástroj Přesunout pozemek najdete v horní nástrojové liště pod Přesunout pozemek a dům.
Když na tento nástroj kliknete, všechno na pozemku se hromadně označí. Pomocí kontextové nabídky můžete objekty zvedat, otáčet je a potvrzovat jejich umístění.
Části pozemku můžete nasměrovat tak, že vyjedou mimo hranice cílového pozemku. Všechno za hranicí pozemku bude označeno žlutě a nebude umístěno. Takto odstraněné předměty najdete v inventáři domácnosti.
Objekty stojí simoleony. Otevřete některý z katalogů Objekty podle... a podržte kurzor na příslušném objektu. Zobrazí se jeho cena. Objekty, které si nemůžete dovolit, se zobrazí s červeným pozadím.
Všechny zpřístupněné objekty jsou seřazeny podle hodnoty od nejlevnějšího po nejdražší.
Čím je předmět dražší, tím pravděpodobněji bude poskytovat vašim Simíkům větší výhody. Podržením kurzoru nad předmětem v katalogu zobrazíte informaci o typech výhod, které může poskytovat.
Po návratu do režimu života dochází k znehodnocování všech objektů. Než opustíte režim stavby, ujistěte se, že věci vypadají přesně tak, jak chcete.
Poznámka: pokud zvednete objekt, v pravém horním rohu se zobrazí jeho aktuální cena.
Chcete-li si na pozemku postavit bazén, klikněte ve stavebním katalogu na kategorii Bazény. Také si prohlédněte obsah kategorie Bazénové doplňky, který se vám může při stavbě bazénů hodit.
Poznámka: k dispozici máte celou řadu tvarů bazénů, se kterými můžete experimentovat! Zkuste je různě propojit a dále tvarovat, abyste vytvořili něco nového a zajímavého.
Bazén můžete umístit dvěma způsoby: přímo do terénu nebo do již existující místnosti. Stejně jako u místností, i u umístěného bazénu si můžete otevřít kontextovou nabídku. Pomocí volby přesunout můžete bazén přemístit. Tlačítka pro otočení pootočí bazén doleva nebo doprava.
Rada pro pokročilé: otáčení může být pro okolí nebezpečné! Bazén můžete bezpečně otočit, pokud ho nejprve zvednete pomocí volby přesunout a následně použijte klávesy (<) a (>).
S bazény se pracuje podobně jako s místnostmi, ale jsou tu i určitá omezení. Například nemůžete pomocí manipulátoru přetáhnout bazén zasazený v terénu do místností nebo objektů na jiném poschodí - to by totiž nedopadlo dobře. Stěny bazénu také nemůžete odstraňovat a stavět pomocí kontextové nabídky. To by totiž způsobilo únik vody!
Rada pro pokročilé: bazén můžete protáhnout do místnosti, pokud nejdříve odstraníte stěnu místnosti.
Rada pro pokročilé: pokud mají bazény společnou vnější stěnu, spojí se v jeden bazén. Díky tomu můžete bazény snadno upravovat a vytvořit si přesně takový tvar, jaký chcete.
Poznámka: bazény se nic méně nespojují s místnostmi, jelikož se jedná o jiný typ bloku.
Jakmile budete hotovi se stavbou, budete si nejspíš chtít dům také zařídit. V kategoriích Objekty podle místnosti nebo funkce najdete vše potřebné.
Klikněte na Objekty podle místnosti a vyberte si z nabídky nalevo typ místnosti: kuchyň, ložnice, pracovna a podobně. Poté klikněte na obrázek místnosti a najděte si nábytek vhodný právě do vybrané kategorie místnosti.
Vyberte Objekty podle funkce a pomocí vyskakovací nabídky si prohlédněte předměty roztříděné podle funkce, například elektroniku, dekorace a sanitární techniku. Také můžete kliknout na tlačítka podkategorií a ještě si zpřesnit výběr.
Volba Zobrazit vše vám umožní prohlédnout si veškerý obsah vybrané kategorie.
Střechy najdete v katalogu režimu stavby kliknutím na kategorii Střechy v rámci obrázku domu.
Výběrem stylu střechy v katalogu střech změníte aktuální výběr podlaží na první podlaží, která vyžaduje střechu. Umístěte vybranou střechu na místnost a použijte dostupné úpravy k jejímu dalšímu vyladění.
Pomocí šipek změňte šířku, délku a výšku. Pomocí šipek upravíte křivku střechy.
Dodejte střechám dodatečný styl pomocí vzorů a lišt. Obě tyto možnosti naleznete v kategorii stavba kliknutím na kategorie Střešní krytiny a Komíny a Střešní ozdoby.
Klikněte na katalog stavby a pak klikněte na kategorii Místnosti a stěny na obrázku domu.
Pokud chcete postavit jakoukoli stavbu, budete muset začít zde. Zde naleznete Prázdné a Připravené místnosti, nástroje pro stavbu stěn a místností a jakékoli místnosti, které jste již uložili.
Kliknutím na katalog Prázdné místnosti a stěny nebo Připravené místnosti můžete procházet různé dostupné místnosti.
Poznámka: více pater můžete vytvořit kliknutím na šipky Přejít o patro výš nebo Přejít o patro níž v pravé horní části obrazovky a následným umístěním místnosti do horního patra.
Klikněte na možnosti výšky stěn, které jsou k dispozici po otevření katalogu místností a stěn. Tyto možnosti vám umožní upravit výšku stěn pro aktuální podlahu.
Poznámky: některé architektonické prvky, například vlysy a některé dveře a okna vyžadují vyšší stěnu.
Uložení pozemku a uložení místnosti slouží k uložení výtvorů, abyste je mohli v budoucnu znovu používat nebo nahrát do Galerie a sdílet s ostatními hráči.
Otevřete si nabídku Uložit do galerie a vyberte Uložit pozemek. Tím si uložíte pozemek do své knihovny v Galerii.
Doplňte název pozemku, jeho popis, počet ložnic a koupelen a poté klikněte na tlačítko Uložit pozemek do knihovny, čímž ho přidáte do Galerie. Tato akce pozemek nesdílí pro ostatní.
Chcete-li svůj pozemek sdílet s ostatními hráči, klikněte na tlačítko Sdílet pozemek v Galerii.
Poté můžete přidávat a odebírat komentáře a také sdílet pozemek na Facebooku.
Kliknutím otevřete nabídku Uložit do Galerie a vyberte Uložit místnost (chcete-li místo pozemku uložit jen jedinou místnost).
Poznámka: Před výběrem této možnosti budete muset vybrat místnost, kterou chcete uložit.
Uložené místnosti najdete v nabídce Galerie pod záložkou Moje knihovna a také v katalogu pod uloženými místnostmi v kategorii Místnosti a stěny.
Chcete-li svou místnost sdílet s ostatními hráči, klikněte na tlačítko Sdílet místnost v Galerii.
Poté můžete přidávat a odebírat komentáře a také sdílet pozemek na Facebooku.
V Galerii můžete na záložce Moje knihovna spravovat své úložné pozemky a místnosti. Stačí kliknutím vybrat Pozemky a místnosti.
Na tomto místě můžete sdílet nebo sdílet jednotlivé místnosti nebo pozemky, vymazat je z knihovny, nebo přenést místnost či pozemek do režimu stavby a začít s nimi hrát.
Při výchozím nastavení kamery můžete objekt chytit kurzorem a následně ho otočit kliknutím pravého tlačítka (Ctrl + pravé tlačítko) slouží k otočení v opačném směru.
Při nastavení kamery ve stylu The Sims 3 můžete objekty otáčet tím, že podržíte levé tlačítko myši a táhnete ve vybraném směru.
Lednice? Dítě? Současné? Raketové? Ať už děláte cokoli, zadejte to do pole Hledat, klikněte na tlačítko Hledat (nebo stiskněte Enter) a uvidíte, co najdete.
Zadali jste něco nesprávně? Možná, že to i přes to najdete. Případně můžete kliknout na tlačítko X a zkusit jiné vyhledávání.
Také můžete vybrat některou z navrhovaných kontextových položek, které se zobrazí zároveň s tím, jak zadáváte text.
Stropní lišty najdete v kategorii režimu stavby kliknutím na kategorii Stropní lišty v rámci obrázku domu.
Klikněte na styl v katalogu a pak klikněte na zeď, pro kterou chcete uplatnit stropní lišty.
Poznámka: stropní lišty lze umístit pouze na zdi a způsobí že budou všechny položky již umístěné na zdi přesunuty do inventáře domácnosti.
Stropní lišty můžete odstranit kliknutím na zeď a výběrem možnosti Odstranit stropní lišty v kontextové nabídce.
Poznámka: pokud chcete po odstranění stropních lišt vytvořit zeď nebo plot, vyberte v kontextové nabídce možnost Postavit stěnu nebo Postavit plot.
Schody najdete v katalogu režimu stavby kliknutím na kategorii Schody v rámci obrázku domu.
Pokud chcete vytvořit spodní část schodiště, nejdřív zvedněte základy na požadovanou výšku. Vyberte v katalogu Schody styl schodů a přesuňte je do blízkosti požadovaného umístění.
Pokud nemají schody správný směr, kliknutím a přetažením otočíte.
Pokud chcete vytvořit schodiště do nového poschodí, vyberte styl schodů a přesuňte jej k místnosti. Schodiště se přichytí na místo, když bude dostatečně blízko. Schodiště můžete kliknutím a přetažením otáčet tak, aby vyhovovalo požadovanému umístění.
Poznámka: schodiště nevytváří poschodí. Pokud chcete, aby schodiště plnilo svůj účel, budete jej muset připojit k již existujícím místnostem.
Umístěné schody lze upravovat stejně jako místnosti a zdi. Vyberte stávající schodiště a pomocí šipek po stranách změňte jeho šířku.
Umístěné schodiště můžete také zvednout nebo otočit výběrem možnosti Přesunout nebo Otočit v kontextové nabídce.
Chcete-li změnit styl již existujícího schodiště, vyberte nové schodiště a přesuňte myš na již stávající schodiště a klikněte.
Pokud chcete ke schodišti přidat zábradlí, klikněte na kategorii Zábradlí na schodiště na obrázku domu. Vyberte styl zábradlí z katalogu a klikněte na schodiště, pro které jej chcete použít.
Klikněte na kategorii Připravené místnosti v katalogu Místnosti a stěny, pokud chcete procházet předem připravené místnosti. Výběrem kategorie místnosti v horní části katalogu můžete přejít na připravené místnosti vybraného typu, například koupelny, jídelny nebo kuchyně.
Kliknutím na místnost v katalogu Připravené místnosti zobrazíte větší pohled na místnosti. Zde můžete kupovat jednotlivé předměty nebo koupit a umístit celou místnost, a tím jí rychle přidat do svého domu.
rada pro pokročilé: poklepáním na místnost v katalogu můžete rychle umístit celou místnost.
Každá místnost má několik barevných možností, ze kterých si můžete vybrat. Kliknutím na barevné palety vyberte možnost, která se hodí k vašemu obydlí.
Nástroj Stěny naleznete kliknutím na katalog místností a stěn a výběrem možnosti Prázdné místnosti. Pomocí tohoto nástroje můžete kreslit jednotlivé stěny.
Poznámka: k dispozici je také nástroj místnosti, pomocí kterého můžete kreslit vlastní místnosti.
Vyberte nástroj stěny a kliknutím začnete kreslit stěnu. Opětovným kliknutím akci dokončíte.
Pokud nakreslíte pomocí nástroje stěny uzavřený prostor, změní se na místnost výběrem příslušné stěny a tažením za šipky po stranách.
Poznámka: stisknutím klávesy (Esc) zrušíte jakoukoli probíhající činnost stavby včetně kreslení stěny.
Při použití nástroje stěny můžete podržením klávesy (Shift) nakreslit obdélník místo jedné stěny. Podržením klávesy (Ctrl) se také můžete zbavit jakékoliv stěny, přes kterou kreslíte.
Při kreslení stěn si můžete všimnout zeleného a žlutého zvýraznění.
Zelená barva znázorňuje, že stěna prochází stavebními prvky, které budou nějakým způsobem upraveny.
Žlutá barva znázorňuje objekt, který bude přesunut do inventáře domácnosti nebo prodán.
Okna najdete v katalogu režimu stavby kliknutím na kategorii Okna v rámci obrázku domu.
Okna lze umístit jednotlivě kliknutím na možnost Podle okna. Můžete je také umístit automaticky pro celou místnost kliknutím na možnost Podle místnosti.
Okna lze setřídit podle výšky a najít tak správné okno pro výšku vaší stěny. Také můžete použít možnost Zobrazit vše a najít informace o výšce okna v kontextovém popisu jednotlivých oken.
Okna lze svisle a vodorovně přesouvat podél stěny, a tak dosáhnout dokonalého umístění.
Rada pro pokročilé: podržením klávesy (Alt) můžete dosáhnout přesnějšího svislého umístění oken.
Nové Lekce (Vlkodlaci)
12. října 2022Nové Cheaty (Vlkodlaci)
7. října 2022Nová Mínění (Vlkodlaci)
26. září 2022Nová Aspirace (Vlkodlaci)
24. září 2022