Zákazníci přijdou do restaurace, pokud je otevřená a má volné místo. Počet zákazníků záleží na celkovém hodnocení restaurace, denní době a reklamě. Zájem zákazníků můžete také zvýšit nákupem výhod.
Nad hlavou každého zákazníka restaurace uvidíte hodnocení. Jakmile zákazník dojí a opustí restauraci, toto hodnocení se připočítá k celkovému hodnocení restaurace. Proto byste se měli snažit, aby u vás zákazníci byli spokojení.
Pečlivě sledujte ikonky nad hlavami Simíků. Ukazují totiž, když se Simíkovi změní názor na restauraci a také z nich poznáte, proč tomu tak je. Pokud nějakou změnu přehlédnete, můžete na Simíkovi podržet kurzor, což vám ukáže jeho poslední názor.
Na hodnocení zákazníků má vliv kvalita jídla, poměr kvality a ceny. obsluha, rychlost přípravy jídla, prostředí restaurace a také osobní přístup manažera.
Pokud bude jídlo levné, jsou Simíci ochotni tolerovat i nízkou kvalitu. A naopak - za náročná a dobře připravená jídla jsou ochotni zaplatit pořádnou pálku.
Uvaděči a číšníci s vysokými dovednostmi poskytnou lepší služby a zákazníci díky nim budou mít lepší náladu. Každá restaurace by měla mít dostatek personálu, aby zákazníci zbytečně dlouho nečekali na jídlo.
Jídelna by měla být místností, ve které se zákazníci cítí příjemně a dobře se jim tam jí. Jen těžko si můžete vychutnat dobré jídlo se zavřenýma očima.
Podrobné hodnocení restaurace si zobrazíte podržením kurzoru myši nad hvězdičkami nebo pomocí tlačítka Zobrazit aktuální finance. Dozvíte se tu, v čem je vaše restaurace dobrá a co všechno by se ještě dalo vylepšit.
Když si pořídíte restauraci, hra pro ni vytvoří samostatný bankovní účet, takže se vám peníze na podnikání nemíchají do peněz rodiny. Každá restaurace, kterou vlastníte, má svůj samostatný účet, který slouží pro financování výdajů. Když restauraci navštívíte, můžete si v pravém dolním rohu na panelu Vlastněné podniky prohlédnout finance restaurace, přičemž v levém spodním rohu uvidíte prostředky domácnosti.
Za každou akci, kterou majitel udělá ve své restauraci, se platí přímo z peněz podniku. Platí to například pro stavění na pozemku s restaurací, umísťování objektů, placení zaměstnancům, kupování reklamy a tak podobně. Když přejdete do režimu stavby, ukazatel peněz vám automaticky zobrazí peníze restaurace, které budete k výstavbě používat. Když v restauraci nějaké peníze utržíte, také se připíší přímo na účet restaurace.
Pokud vaše restaurace nemá dostatek prostředků na platy zaměstnanců nebo na objednanou reklamu, je možné, že se dostane do minusu. Pokud restaurace nemá peníze na splacení dluhů, není možné ji znovu otevřít až do okamžiku, kdy se o dluhy postaráte. Dluhy restaurace můžete také uhradit pomocí soukromých peněz domácnosti.
Pomocí tlačítka Převod peněz podniku v levém dolním rohu (poblíž prostředků domácnosti) můžete kdykoliv převádět simoleony mezi účtem domácnosti a účty jednotlivých restaurací, které vlastníte. Na tomto panelu můžete vybrat účty, které se transakce účastní, a zadat částku, o kterou se jedná. Převod peněz se vám může hodit, když potřebujete dát svému podniku malou finanční injekci nebo si naopak přelít vydělané peníze na účet domácnosti.
Na panelu Vlastněné podniky můžete kliknout na tlačítko "Zobrazit aktuální finance" a prohlédnout si podrobný rozpis všech příjmů a výdajů. Tyto informace můžete využít ke strategickým rozhodnutím a maximalizovat tak zisk restaurace.
Vlastníci restaurací získají provozováním restaurace výhodnostní body.
Hráči je mohou použít k nákupu výhod, které jim pomohou s vedením restaurace. Výhody najdete na panelu Vlastněné podniky v pravém dolním rohu obrazovky.
Výhody vám pomohou vytvořit větší a efektivnější restaurace. Díky nim vám bude restaurace více vynášet a bude oblíbenější. Takže všechny body využijte.
K dispozici je celá řada výhod. Můžete si zpřístupnit možnost najmout další zaměstnance. Za výhodnostní body si můžete pořídit krátkodobou nebo trvalou slevu na přísady nebo se naučit hostům doporučit dražší jídla. Existují také silné bonusy, díky kterým hosté tolerují delší čekací dobu nebo dokáží jídlo spořádat rychleji. Nakoupené výhody platí pro všechny restaurace, které daná domácnost vlastní.
Některé výhody poskytují dočasný bonus, jako je například sleva na nákup ingrediencí pro přípravu jídel nebo přilákání nových zákazníků. Po vypršení platnosti původní výhody si ji můžete zakoupit znovu.
Výhody restaurace mají přímý vliv na restauraci a domácnost Simíků, za kterou hrajete. Na najaté zaměstnance nemají výhody vliv. Zaměstnanci si místo toho při práci budou vylepšovat své dovednosti. Více informací najdete v lekci "Restaurace - zaměstnanci".
Výhodnostní body získáte snadno - stačí, když budou vaši Simíci pomáhat v restauraci (povídat si se strávníky a šéfovat zaměstnancům). Čím více zákazníků do restaurace přijde, tím více bodů můžete získat. Zaměstnanci vám body nevynesou, tak se do práce vrhněte sami.
Do restaurace si můžete zajít na jídlo s kamarády a strávit s nimi příjemný večer. Nechte vaření a mytí nádobí na profesionálech. Zajděte do své oblíbené burgrárny nebo skočte do luxusní restaurace a vyzkoušejte molekulární kuchyni.
Chcete-li nejlepší místo v celém podniku, měli byste si promluvit s uvaděčem. Zajděte k uváděcímu pultíku nebo přímo k uvaděči, klikněte na něj a vyberte Požádat o stůl.
Vaši Simíci jsou tady kvůli jídlu, Klikněte na stůl, vyberte Objednat pro celý stůl a přivolejte číšníka. Nezapomeňte vyzkoušet specialitu šéfkuchaře se slevou. Poté potvrdte výběr jídla všech členů skupiny.
Po prvním chodu si můžete objednat chod další nebo zaplatit účet a vrátit se domů.
Simíci si mohou pořídit a vést restauraci a vydělávat jejím provozem simoleony. Restauraci si otevřete pomocí telefonu nebo počítače a interakce "Koupit restauraci". Můžete si pořídit restauraci již zavedenou, ale klidně můžete začít s prázdným pozemkem a všechno si sami postavit.
Domácnost může vlastnit a provozovat více restaurací současně. Tak se do toho klidně pusťte a vybudujte si kulinářské impiérium.
Když poprvé přijdete do své restaurace, budete požádáni, abyste na její účet vložili peníze, které pokryjí běžné provozní náklady. Více informací o finančním řízení restaurace najdete v lekci "Restaurace - prostředky".
Než restauraci otevřete, musí v ní být všechno připraveno. To znamená, že musíte pořídit pultík pro kuchaře, číšníky i uvaděče a mít i odpovídající personál. Potřebujete také alespoň čtyři místa pro strávníky, toaletu a umyvadlo. Dalším krokem je příprava jídelního lístku.
Prohlédněte si panel Vlastněné podniky v pravém dolním rohu obrazovky. Na tomto místě můžete také restauraci otevřít a zavřít. Najdete tu také užitečné informace o restauraci a zkratky, které vám ji umožní spravovat a provozovat.
Vaši zákazníci svůj zážitek ohodnotí jednou až pěti hvězdičkami. Tyto jednotlivé recenze dají dohromady celkové hodnocení restaurace, které rozhoduje o tom, kolik hostů k vám přijde na jídlo.
Zákazníci věnují pozornost prostředí restaurace, jak se k nim chová personál, jak dlouho musí čekat na jídlo a tak (Dodobně. Přečtěte si lekci "Restaurace - hodnocení", kde se dozvíte, jak svým zákazníkům co nejlépe vyjít vstříc.
Když se rozhodnete, že už restauraci provozovat nechcete, můžete se jí zbavit pomocí interakce "Prodat podnik". Tuto interakci najdete na panelu Nastavení restaurace. Finanční prostředky restaurace budou přičteny k hodnotě pozemku a výslednou částku obdrží vaše domácnost. Prodanou restauraci budou noví majitelé dále provozovat, a vy ji tak můžete navštívit jako zákazníci.
Provozování restaurace není žádná legrace. Naštěstí si můžete najít zaměstnance, kteří vám s prací pomohou. Klikněte na panelu Vlastněné podniky na "Správa zaměstnanců" a prohlédněte si seznam Simíků. které můžete najmout. Prohlédněte si jejich dovednosti a nástupní plat a rozhodněte se, jestli se do vaší restaurace hodí. Pokud vám nevyhovuje nikdo ze zájemců, prostě to zkuste později.
Jelikož je váš Simík majitel a celému podniku šéfuje, bude muset vést i lidi. Jeho úkolem je kontrolovat jejich práci, chválit, kritizovat, posílat na školení, povyšovat a dokonce i vyhazovat zaměstnance.
Zaměstnanci mají různé dovednosti, které rozhodují o tom. jak dobří jsou ve své práci. Prohlédnout si je můžete na panelu "Správa zaměstnanců". Pokud se vám nedaří najít dokonalého zaměstnance se správnými dovednostmi, nemějte obavy. Zaměstnanci se v práci postupně zlepšují. Pokud tento proces chcete urychlit, pošlete je na školení. Samozřejmě vás to ale bude něco stát.
Pomocí interakce "Správa zaměstnanců" (najdete ji po kliknutí na panel Vlastněné podniky) si můžete prohlédnout informace o svých zaměstnancích. Dozvíte se tu. jaké mají dovednosti, kolik jim platíte a jak jsou spokojení se svým zaměstnáním.
Na tomto panelu také můžete zaměstnancům, když si to zaslouží, zvýšit nebo snížit plat. nebo dokonce okamžitě vyhodit zaměstnance, jehož pracovní výkon vám nevyhovuje.
Zaměstnanec je spokojenější, když dostává spravedlivou mzdu (v závislosti na jeho dovednostní úrovni), šéf ho chválí a má pozitivní společenské interakce. Když svým zaměstnancům budete hubovat, přeřadíte je na nižší pracovní pozici nebo po nich budete chtít, aby pracovali přesčas, spokojenost se jim sníží. V případě, že začnou být hodně nespokojení, je dost možné, že podají výpověd!
Čím je vaše restaurace úspěšnější, tím více výhod si můžete pomocí bodů výhod zpřístupnit a tím více zaměstnanců můžete najmout. Více informací najdete v lekci "Restaurace - výhody".
Nové Lekce (Vlkodlaci)
12. října 2022Nové Cheaty (Vlkodlaci)
7. října 2022Nová Mínění (Vlkodlaci)
26. září 2022Nová Aspirace (Vlkodlaci)
24. září 2022