V kariérách chodí Simíci do práce sami a hráč prostě musí počkat, než se vrátí domů.
Profese jsou jiným druhem zaměstnání, při kterém může hráč vyrazit do práce spolu se Simíkem a po celý den řídit jeho práci.
Jakmile se přiblíží začátek simíkovské pracovní doby, budete se muset rozhodnout: buď Simíky pošlete do práce samotné, nebo tam vyrazíte s nimi. Pokud se rozhodnete pro první variantu, vrátí se po konci pracovní doby (stejně jako je tomu u kariér). Pokud se rozhodnete vyrazit s nimi, hra vás přenese na místo, kde pracují (a ktaré je dostupné pouze během pracovní doby). Na tomto místě dostanete pracovní úkoly.
Když jste se svým Simíkem v práci, můžete mu dávat nejrůznější úkoly, které přímo ovlivní jeho pracovní výkon. Jejich vyhodnocení najdete v události Bodovaná kariéra. Lepší pracovní výkon znamená více simoleonů za danou směnu a lepší celkový pracovní výkon (který je třeba pro povýšení).
Pokud máte pocit, že se konec pracovního dne blíží moc rychle (nebo moc pomalu), klikněte na tlačítko stopek v rozhraní událostí. Můžete buď odejít z práce dříve, nebo naopak zůstat přesčas. Na konci směny uvidíte, kolik si Simík vydělal. Pokud byl povýšen, dozvíte se něco o jeho nové pracovní pozici.
Pokud máte v domácnosti několik Simíků, kteří se chtějí věnovat nějaké profesi, musíte si vybrat jednoho z nich, se kterým půjdete do práce. Pokud jste v práci s jedním Simíkem a jiný Simík potřebuje vyrazit do práce, půjde sám a vrátí se na konci směny (stejně jako u kariér).
Když je hráč se svým Simíkem v práci, může se za pomoci palety Simíků přepnout na jiného Simíka a hrát za něj. Původně ovládaný Simík zůstane v práci (ale nijak se mu nezlepší ukazatel výkonu pracovního dne. Hráč se může kdykoliv přepnout zpět na Simíka v práci, případně počkat, než se daný Simík vrátí z práce (na konci pracovní doby).
Pro lékaře je to jen další den v práci. Hráči mohou zkusit získat zkušenosti a nakonec se stát nejlepšími lékaři ve městě. Simíci, kteří se vydají na lékařskou kariérní dráhu, začínají jako obyčejní stážisti, ale pokud se své práci budou dostatečně věnovat, mohou se nakonec stát slušnými chirurgy, kteří provádějí ty nejnáročnější operace.
Během pracovních dnů budou nemocní pacienti průběžně přicházet a nemocnice je bude příjmat. Lékaři na nižší úrovni pracientů ukáží kudy kam a zajistí jim pohodlí. Jakmile získáte zkušenosti, budete mít za úkol udržovat v nemocnici pořádek a začnete také pomáhat lékařům s léčením pacientů.
Lékaři na vyšší úrovni mohou pacientům pomoci, vyšetřit je, diagnostikovat a léčit je. Předtím, než může lékař nemocného Simíka léčit, musí ho nejprve diagnostikovat. K diagnóze dospěje pomocí nejrůznějších vyšetřování, rentgenovým snímkováním nebo analýzou vzorků. Po provedení dostatečného počtu vyšetření bude lékař schopen pacienta diagnostikovat.
Jakmile pacient diagnostikujete, můžete mu diagnózu sdělit. Lékaři mohou následně pacienta léčit. Výsledky této léčby závisí na úrovni kariéry lékaře. Zkušenější doktoři jsou schopni svým pacientům určit přesnější diagnózu a poskytnout jim kvalitnější léčbu.
Občas během dne nastane situace, která vyžaduje vaši pozornost. Může to být například naléhavá operace nebo porod. DOktoři musí být neustále připraveni vyrazit do nemocnice a postarat se o to.
Je váš Simík nepřekonatelný slídil? Nebo má talent poznat, když někdo lže? Nebo prostě jen skutečně chce stát na straně dobra? V tom případě se přidejte k simíkovské policii a stantě se detektivem!
Být detektivem neznamená sedět v kanceláři a vyplňovat hlášení - budete pracovat na různých místech: na policejní stanici, na místech činu a také budete někdy hlídkovat na ulicích.
Policejní stanice je centrem všech policejních a detektivních aktivit. Najdete v ní cely pro zadržování podezřelých, místnosti na focení i výslechové místnosti, kde se.... poslouchají přiznání. V kriminologické laboratoři se shromažďují a analyzují stopy. A pak tu samozřejmě máme kanceláře, kde se Simíci starají o nezbytné papírování.
Simíci, kteří pracují jako detektivové, dostanou přiděleny případy. Mají za úkol hledat a analyzovat stopy, které jim pomohou najít podezřelé.
Jakmile analyzujete dostatek stop, můžete pomocí mapy zločinu vyhlásit policejní pátrání a začít se vyptávat místních, jestli někdo podezřelé neviděl. Pokud hledaného Simíka vypátráte, můžete ho zatknout.
Čím více stop detektiv objeví, tím přesnější popis podezřelého získá. Stopy detektivovi pomohou i při výslechu.
Když jsou detektivové v práci a mají aktivní případ, mohou vyrazit na místo činu, aby ho prozkoumali, pátrali po stopách a zapsali výpovědi svědků. Na místo činu můžete vyrazit pomocí mapy zločinu, počítače nebo když někam cestujete z ulice.
Mezi povinnosti Simíků a Siminek zákona patří hlídkování na ulicích. Na hlídce se mohou seznámit s místními obyvateli a také mohou pokutovat Simíky, kteří pohazují odpadky nebo se perou.
Interakce Jít na obchůzku je dostupná prostřednictvím počítače, mapy zločinu a po kliknutí na "Cestovat do" na ulici.
Máte nějakého SImíka, který rád vynalézá? Teď si tím dokonce můžete vydělávat. Když se vydáte na vědeckou kariérní dráhu, budete pracovat na výzkumu a sbírat vzorky. Budou se hodit pro objevování nových sloučenin a zařízení. Výtvory vašeho Simíka mohou vést k novým objevům nebo vynálezům.
Vědci pracují na svém vlastním pozemku, kde najdete vědeckou laboratoř a dostatek prostoru pro průzkum. Také tu jsou prostory pro veřejnost. Hlavně si dejte pozor na otravné turisty, kteří často chodí na tůry do místního parku.
Simíci zaměření na vědu vynalézají nové technologie. Než přijdou s nějakým vynálezem, musí se pustit do výzkumu.
Když pracují na výzkumu nebo experimentují, po nějaké době se doberou k vědeckému průlomu (což poznáte podle žárovky u interakcí). Jakmile k tomu dojde, zpřístupní se jim nový vynález
nebo nové sérum. Objevy a výrobní postupy si mohou prohlédnout v poznámkách (v horní části nabídky mobilního telefonu).
Vědci mohou pomocí konstruktéru vynálezů vytvořit prototypy i plné verze zařízení, které sami vynalezli. Simíci nejprve musí udělat vědecký průlom a následně si obstarat požadované materiály. Simíci na vyšší úrovni vědecké kariéry mají větší šanci, že se jim podaří vytvořit funkční verzi zařízení. Vědci také mohou u konstruktéru vymýšlet nápady, což jim pomůže dosáhnout nového vědeckého průlomu.
Vědci také mohou vytvářet séra, což jsou látky podobné lektvarům, které mají nejrůznější účinky: mohou například léčit nemoci nebo proměnit Simíka v ducha. Kvalita lektvaru závisí na úrovni kariéry daného vědce. Séra můžete vytvářet nebo kazit pomocí chemické laboratoře.
Vědci zbožňují experimenty!
Kdo ví, co všechno nové vynálezy dokáží. Ovládněte Simíky, proměňujte předměty a možná objevte i MIMOZEMŠŤANY!
Simíci si mohou otevřít obchod, prodávat v něm nejrůznější zboží a vydělávat tak simoleony. Obchod můžete otevřít kliknutím na telefon nebo počítač a výběrem "Koupit obchod". Vybrat si můžete z již existujících obchodů, ale také si můžete koupit prázdný pozemek a začít hezky od základů. A co je ještě lepší: počet obchodů, které můžete vlastnit, není nijak omezen! Obchody jsou majetkem celé domácnosti (a ne jednotlivých Simíků), a tím pádem můžete mít kromě obchodu i jiné zaměstnání.
Když poprvé přijdete do svého obchodu, budete požádáni, abyste na jeho účet vložili peníze, které pokryjí běžné porovzní náklady. Více informací o finančním řízení obchodu najdete v lekci "Obchod - peníze".
Abyste mohli otevřít obchod, potřebujete dvě věci: pokladnu a nějaké zboží. Prodat můžete libovolnou položku z réžimu stavby, výrobky vašeho Simíka nebo něco, co váš Simík našel ve světě. Dokonce můžete obléknout manekýna a prodat jeho oblečení. Jakmile budte mít jasno v tom, co chcete prodávat, klikněte na položku a označte ji jako "Na prodej". Poté už jen stačí kliknout na pokladnu a vybrat "Otevřít obchod".
Když otevřete obchod, objeví se v pravém dolním rohu panel obchodu, kde najdete celou řadu zkratek, které vám s vedením obchodu pomohou. Všechny interakce na tomto panelu najdete také na pokladně.
Pozdravte zákazníky, kteří do obchodu příjdou, a pomocí společenských interakcí je přesvědčte, aby si něco koupili. Když jejich ukazatel rozhodnutí k nákupu dosáhne vrcholu, budou připraveni něco si koupit. Více informací o efektivním prodávání najdete v sekci "Obchod - zákazníci".
Když se nějaký výrobek prodá, je v obchodě nahrazen cedulí, která tuto skutečnost oznamuje. Můžete jej doplnit sami (za cenu, za kterou je prodáván v réžimu stavby) nebo poslat zaměstnance, aby se o to postarali za vás. K dispozici máte také prodejní výhody, které vám umožní doplňovat zboží rychleji nebo levněji. Více informací najdete v sekci "Obchod - výhody".
Když se rozhodnete, že už obchod provozovat nechcete, můžete se ho zbavit pomocí interakce "Prodat obchod". Interakci najdete na pokladně a obchod musí být v dané chvíli zavřený. Finanční prostředky obchodu budou přičteny k hodnotě pozemku, kterou vaše domácnost obdrží. Prodaný obchod budou noví majitelé dále provozvat, a vy ho tak můžete navštívit jako zákazníci.
Podnikání není nic jednoduchého, ale naštěstí můžete přesunout část práce na zaměstnance. Výběrem možnosti "Správa zaměstnanců" na pokladně obchodu zobrazíte seznam Simíků, které můžete zaměstnat. Podívejte se na jejich dovednosti a počátčení mzdu a rozhodněte se, zda se vám hodí. Pokud vás nikdo z uchazečů nezaujme, zkuste to později.
Až najdete zaměstnance, můžete mu přidělit pracovní uniformu. Kliknutím na pokladnu můžete vytvořit návrh uniformy a přidělit ji všem zaměstnancům, nebo můžete kliknout přímo na zaměstnance a přizpůsobit pro něj osobitou uniformu.
Jelikož váš Simík nebo Siminka obchodu šéfuje, může zaměstnancům říkat, co mají dělat. Po kliknutí na zaměstnance se vám zobrazí interakce "Přidělit pracovní úkol". Můžete jim přikázat, aby se věnovali zákazníkům, doplňovali zboží a uklízeli v obchodě. Když svým zaměstnancům dáte správné úkoly, váš obchod poběží jako na drátkách.
Zaměstnanci mají tři dovednosti, které rozhodují o tom, jak dobře budou pracovat: prodej, údržba a pracovní morálka. Dovednost prodej rozhoduje o tom, jak úspěšní budou při interakcích se zákazníky a jak rychle namarkují zboží zákazníkům, kteří už mají vybráno. Pod údržbu spadá doplňování zboží a úklid. Pracovní morálka na vysoké úrovni snižuje pravděpodobnost, že se zaměstnanci budou během své směny flákat.
Pomocí interakce "Správa zaměstnanců" (najdeteji po kliknutí na pokladnu) si můžete prohlédnout informace o svých zaměstnancích. Dozvíte se tu, jaké mají dovednosti, kolik jim platíte a jak jsou spokojení se svým zaměstnáním. Na tomto panelu také můžete zaměstnancům, když si to zaslouží, zvýšit nebo snížit plat, nebo dokonce vyhodit zaměstnance, jehož pracovní výkon vám nevyhovuje.
Zaměstnanec je spokojenější, když dostává spravedlivou mzdu (v závislosti na jeho dovednostní úrovni), šéf ho chválí a má pozitivní společenskost interakce. Když svým zaměstnancům budete hubovat, přeřadíte je na nižší pracovní pozici nebo po nich budete chtít, aby pracovali přesčas, spokojenost se jim sníží. V případě, že začnou být hodně nespokojení, je dost možné, že podají výpověď!
V pracovní době byste měli své zaměstnance pravidelně kontrolovat. Je totiž dost možné, že se budou občas poflakovat. Pokud je přistihnete, jak si hrají s telefonem, povídají si s kolegy nebo prostě jen tak blbnou a baví se, klikněte na ně a vyberte "Vynadat za flákání", čímž je pošlete zpátky do práce. Tato interakce postupně vylepší zaměstnancům pracovní morálku.
Když váš obchod nějakou dobu úspěšně poběží, budete mít pomocí bodů na výhody možnost najmout nové zaměstnance (celkem až tři). Více podrobností najdete v lekci "Obchod - výhody". V obchodě mohou vypomáhat všichni členové domácnosti ve věku teenagera nebo starší.
Když je obchod otevřený, můžete do něj kdykoliv přijít zákazník s úmyslem něco si koupit. Zákazníci si dobře rozmyslí, jak moc po zboží touží a kolik času chtějí v obchodě strávit, než si něco koupí, nebo s nepořízenou odejdou.
Počet zákazníků, kteří do obchodu přijdou, závisí na tom, jak zajímavě obchod působí.
Více různých typů předmětů přidá obchodu na zajímavosti. Pokud potřebujete výrazně navýšit počet zákazníků, zaplaťte si reklamu. Více informací najdete v lekci "Obchod - zajímavost".
Ceny, které v obchodě stanovíte, ovlivňují, jak snadno budete zboží prodávat zákazníkům. Pokud se rozhodnete pro výprodejové slevy, zákazníky nebudete patrně ani muset přesvědčovat k nákupu. Když ale stanovíte ceny přehnaně vysoko, musíte být připraveni na to, že zákazníci budou potřebovat trochu přemlouvání.
Když se zákazníkem mluvíte, nad hlavou se mu objeví ukazatel nákupu, ze kterého je patrné, jestli je zákazník připraven nakoupit. Stav ukazatele je závislý na interakcích se zákazníky. Pokud se vyšplhá až na vrchol, zákazníci okamžitě nakoupí! Pokud ne, stále máte šanci, že si něco pořídí.
Když na zákazníka použijete prodejní interakci, na panelu v horní části obrazovky (uprostřed) uvidíte, co si zákazník myslí. Může si jen tak prohlížet zboží, pozorně poslouchat vaši prodejní nabídku nebo mít zájem nakoupit. Čím větší jejich zájem bude, tím více interakcí na něj budete moci použít.
Když mají zákazníci vybráno, postaví se před žádané zboží a začnou mávat. Váš Simík nebo jeho zaměstnanci mohou zákazníkovi zboží namarkovat a transakce je u konce - další spokojený zákazník. Když ale zákazníka necháte moc dlouho čekat, přestane ho to bavit a odejte. Vy tak přijdete o tržbu.
O počtu zákazníků, kteří do vašeho obchodu přijdou, rozhoduje jeho zajímvaost. Pro dočasné navýšení zajímavosti si můžete zaplatit reklamu. Trvalejší účinky mají prodejní nebo neonové cedule.
Pokud si chcete zaplatit reklamu, klikněte na pokladnu svého obchodu a vyberte si buď reklamu na webu, nebo v televizi. Pro oba typy platí, že je musíte zaplatit předem. Liší se primárně trváním. Zatímco reklama na webu poskytne rychlý nárůst počtu zákazníků, který se ke konci snižuje, televizní reklama poskytne konzistentní nárůst počtu zákazníků po celou dobu trvání kampaně.
Cedule jsou dalším skvělým způsobem, jak přidat obchodu na zajímavosti. V katalogu najdete nejrůznější cedule vhodné do celé řady obchodů. Pokud chcete něco, co bude opravdu vyčnívat, přiďte si neonovou ceduli. Šikovní Simíci mohou dokonce neonové ceduly vylepšit, aby přehrávaly animace nebo se méně často rozbíjely.
Obchodu přidá na zajímavosti i to, jak je zařízený. Dekorace mohou zákazníky přilákat. Totéž platí i o velkém a různorodém sortimentu zboží, který zákazníky ještě víc motivuje k nákupu.
S manekýny můžete snadno provozovat butik s oblečením a prodávat úbory, které sami vytvoříte. Manekýny pořídíte v režimu stavby a po umístění na pozemek je můžete upravovat a oblékat. Dodávají se ve dvou různých stylech a nabízíme varianty obou pohlaví ve verzi dospělé i dětské.
Když manekýny poprvé umístíte na pozemek, nemají na sobě žádné oblečení, které byste mohli prodat. Klikněte na ně, abyste se dostali do nástroje Vytvořit Simíka a dali dohromady vlastní úbor, nebo si prostě jen vytvořte náhodné oblečení. V nástroji Vytvořit Simíka můžete také upravit proporce manekýna (stejným způsobem jako u Simíka).
Na každém pozemku můžete vytvářet úbory, které jsou společné pro všechny tyby manekýnů (muž, žena, chlapeček, holčička). Chcete-li vytvořit další úbor pomocí nástroje Vytvořit Simíka, klikněte na kategorii úboru (například plavky) a poté na šipku nad danou kategorií. Můžete tu přidat až 5 úborů v každé kategorii, což celkem dělá 30 jedinečných úborů.
Jakmile manekýna oblkénete, mohou přijít zákazníci, vyzkoušet si váš úbor a třeba si ho i koupit! Manekýny můžete kdykoliv bez poplatku obléct do úboru, které jste vytvořili. Zaplatit ale musíte, když doplňujete úbory zakoupené. Když kolem manekýnova krku uvidíte speciální náhrdelník s nápisem Vyprodáno, poznáte, že je čas oblečení doplnit.
Pro manekýny platí určitá omezení. Na každém pozemku jich můžete mít maximálně 10. Na pozemku není možné mít více než 30 úborů na jeden typ manekýna. To znamená, že si můžete mít různé manekýny v různých úborech na různých pozemcích, ale pokud je přesunete na stejný pozemek, můžete o některé úbory přijít (v případě, že překročíte limit 30 úborů).
Když si pořídíte obchod, hra mu vytvoří samostatný bankovní účet, takže se vám peníze na podnikání nemíchají do peněz rodiny. Každý obchod, který vlastníte, má svůj samostatný účet, který slouží pro financování výdajů. Když obchod navštívíte, můžete si v pravém dolním rohu na panelu obchodu prohlédnout finance obchodu, přičemž v levém spodním rohu uvidíte prostředky domácnosti.
Za každou akci, kterou majitel udělá ve svém obchodě, se platí přímo z peněz obchodu. Platí to například pro stavění na pozemku s obchodem, umísťování objektů, doplňování zboží, placení zaměstnancům, kupování reklamy a tak podobně. Když přejdete do režimu stavby, ukazatel peněz vám automaticky zobrazí peníze obchodu, které budete k výstavbě používat. Když v obchodě nějaké peníze utržíte, také se připíší přímo na účet obchodu.
Pokud váš obchod nemá dostatek prostředků na platy zaměstnanců nebo na objednanou reklamu, je možné, že se dostanete do mínusu. Pokud obchod nemá peníze na splácení dluhů, není možné znovu ho otevřít až do okamžiku, kdy se o dluhy postaráte. Dluhy obchodu můžete také uhradit pomocí soukromých peněz domácnosti.
Pomocí tlačítka Převod peněz v levém dolním rohu (poblíž prostředků domácnosti) můžete kdykoliv převádět peníze mezi účtem domácnosti a účty jednotlivých obchodů, které vlastníte. Na tomto panelu můžete vybrat účty, které se transakce účastní, a zadat částku, o kterou se jedná. Převod peněz se vám může hodit, když potřebujete dát svému obchodu malou finanční injekci nebo si naopak přelít vydělané peníze na účet domácnosti.
Když je obchod otevřený, můžete kliknout na pokladnu a vybrat "Zobrazit finance". Zobrazí se vám podrobný přehled příjmů a výdajů. S použitím těchto informací můžete dělat strategická rozhodnutí, která vám pomohou maximalizovat zisky.
Pokud se rozhodnete obchod prodat, peníze, které mu zbyly na účet, budou vráceny domácnosti. Pokud ale obchod peníze v okamžiku prodeje dluží, bude dluh odečten z hodnoty pozemku, abyste se vyrovnali se svými věřiteli.
Své zboží můžete v obchodě vystavit v nejrůznějších regálech a vitrínách. Použít můžete také stojany. Najdete je v katalogu stavby v sekci Obchod. Některé jsou určeny jen pro umístění určitého typu zboží. Například čerstvě uvařené jídlo můžete jednoduše přetáhnout přímo na police vitrín, aniž byste museli otevřít režim stavby.
Jídlo a pití umístěné do chlazené vitríny vydrží čerstvé opravdu dlouho. Proto se tyto vitríny hodí hlavně do obchodů, jako je například pekařství. Pokud předmět podléhají zkáze označíte k prodeji, jeho trvanlivost se zvýší (bez ohledu na to, kam ho umístíte).
Chladicí vitrína je jednočnačná. Má inventář, do kterého můžete umístit zboží podléhající zkáze. Zákazníci si ho z inventáře mohou zakoupit. Každý předmět v něm umístěný je automaticky označen k prodeji. Když si zákazníci něco zakoupí, musí inventář ručně doplnit. Když ale do obchodu přijdete jako zákazníci, můžete si z inventáře zakoupit libovolné množství produktů, aniž byste zboží vykoupili.
Vitríny a obchody se po nějaké době používání (když je obchod otevřený) zašpiní. Když budete mít pocit, že už míra nepořádku přesáhla únosnou mez, pošlete zaměstnance uklízet. V příjemném a čistém prostředí se zákzaníkům lépe nakupuje.
Vlastníci obchodů získají provozovním obchodu výhodnostní body.
Hráči je mohou použít k nákupu výhod, které jim pomohou s vedením obchodu. Výhody najdete na panelu Obchod v pravém dolním rohu. (Nebo na Stránce Obchod).
K dispozici je celá řada výhod. Některé z nich zpřístupňují konkrétní prodejní předměty a oblečení, které pomohou vašim Simíkům vést prosperující obchod nebo nějakým způsobem změnit chování zákazníků. Najdou se i velké bonusy, jako možnost najmout další zaměstnance. Zakoupené výhody se vztahují na všechny členy domácnosti.
Některé výhody poskytují dočasný bonus, jako je například sleva na doplňování zboží až do konce směny. Po vypršení platnosti původní výhody si ji můžete zakoupit znovu.
Prodejní výhody mají bezprostřední vliv na váš obchod a domácnost Simíků, za kterou hrajete. Vaše zaměstnance však nijak neovlivňují. Dovednosti jednotlivých zaměstnanců můžete vylepšit tím, že jim dáte konkrétní úkol. Více informací získáte v lekci "Obchod - zaměstnanci".
Body pro nákup výhod získáte snadno - stačí, když budou vaši Simíci pomáhat v obchodě (povídat si se zákazníky, doplňovat zboží a markovat výrobky u pokladny). Zaměstnanci vám body nevynesou, takže musíte do práce sami!
Když zboží pro svůj obchod vyrábíte, může to být časově dost náročné. Simíci naštěstí mohou vytvářet kopie vlastních výrobků, jako jsou malby, knihy, vyřezané výtvory a fotografie. Hodí se to, když si potřebujete vytvořit zásoby pro obchod nebo si to doma trochu vyzdobit.
Kopii provedete výběrem vyrobitelného předmětu a kliknutím na interakci Kopírovat. Vytvořenou kopii najdete v inventáři Simíka. Pokud objekt není možné z nějakého dúvodu do inventáře Simíka umístit, bude vložen do inventáře domácnosti. Vytváření kopií nestojí simoleony.
Zkopírované vyrobené předměty budou nižší kvality než originál. Kopírování kopie kvalitu dále sníží. Kopie prodané v obchodě sice nevynesou tolik jako originál, ale pomohou vám uspokojit poptávku.
Pečení doplňuje systém vyaření o nové recpety a zábavné způsoby, jak pečené výtovry dozdobit. Simíci mohou péct sušenky, koláče, koláčky, koblihy i speciální dort.
Pečení vám bude užitečné, pokud má vaše postava zájem provozovat pekárnu. Mezi vybavení, které se vám pro tento typ podnikání bude hodit, patří továrna na košíčky a vyhřívaný regál.
Továrnu na košíčky můžete použít k vytváření velkého množství drobnějšího pečiva, jako jsou například koblihy nebo koláčky.
Jakmile se váš Simík dostatečně zlepší v pečení, naučí se na své výtvory přidávat polevu, zdobení a posypku (není to ani moc drahé).
Poznámky jsou šikovný nástroj, ve kterém najdete všechny recepty a vědomosti, které Simíci během hraní objevili. Tak například: když váš Simík přijde na to, jak pomocí roubování vyšlechtit dračí květinu, do poznámek se mu přidá záznam, kde se píše, jaké rostliny jsou pro vyšlechtění dračí květiny potřeba.
Poznámky najdete v horní části nabídky telefonu. Obsahuje celou řadu užitečných informací, které se vám budou hodit při vytváření nebo sbírání předmětů.
V poznámkách najdete všechny recepty a znalosti z nejrůznějších dovedností a kariér. Patří sem například poznatky z vědecké kariéry a z dovedností bylinkářství, zahradničení a rybaření.
Simíci mohou fotit pomocí fotoaparátu nebo mobilního telefonu. Čím více fotek udělají, tím lepší budou ve zvěčňování nezapomenutelných okamžiků.
S mobilem může fotit úplně každý - v sekci Zábava můžete fotit předměty, ostatní Simíky, sami sebe nebo sami sebe s dalšími Simíky.
Simíci si mohou v réžimu stavby zakoupit fotoaparáty. Různé fotoaparáty disponují různými funkcemi, například přiblížením obrazu. Chcete-li fotit, umístěte fotoaparát do inventáře Simíka a vyberte jej, čímž si zobrazíte možnosti pro focení.
Při focení se obrazovka přepne do pohledu první osoby. Nástroje pro ovládání fotoaparátu vám umožní nastavit jeho polohu (vertikálně a horizontálně), zoom, velikost, poměr stran a filtry. Také můžete zapnout nebo vypnout blesk. Některá z těchto nastavení najdete pouze u dražších fotoaparátů.
Fotografie můžete využít různými způsoby: třeba si je zavěsit na stěnu, prodat je v obchodě nebo z nich udělat vzpomínku.
Fotostudio je další užitečný předmět, který se bude hodit fotografům. Můžete pomocí něj díky stativu vyfotit až dva Simíky současně. Pro dotvoření scény můžete použít různé druhy pozadí. Nejvíce ho ocení Simíci, kteří by si kvalitním focením rádi přivydělali pár simoleonů navíc.
Fotografii můžete proměnit ve vzpomínku pomocí volby Přidat mezi vzpomínky (na fotce). Hráči mohou na fotkách jednotlivé Simíky označit. K fotkám můžete také přiřadit emoce, které se Simíkům vybaví, když se na fotku podívají a začnou vzpomínat.
Vědu ženou vpřed vědecké průlomy. Čím více experimentů a výzkumu vědec provedete, tím rychleji se přiblíží k průlomu. DOkonce i zcela obyčejné úkony (například čištění zubů) mohou přispět k vědeckému průlomu.
Interakce, které vám pomáhají udělat vědecký průlom, budou v koláčové nabídce označené ikonou žárovky (platí jen pro Simíky s vědeckou kariérou). Že jste udělali nějaký pokrok na cestě k průzkumu, poznáte podle žárovky, která se objeví Simíkovi nad hlavou (místo plumbobu). Žárovka se bude postupně po čtvrtkách plnit (25% / 50% / 75% / 100%).
Když se Simíkovi zadaří vědecký průlom, poznáte to podle plně rozsvícené žárovky, která se mu objeví nad hlavou. Simíci, kteří právě provedli vědecký průlom, si vytáhnou telefon, něco si do něj zapíší a dostanou náladovku. Ve vynálezcově poznámkovém bloku najdete plán na nový výrobek nebo vynález. (Poznámky najdete v horní části nabídky mobilního telefonu.)
Každého Simíka (bez ohledu na věk) mohou čas od času potkat symptomy nějaké nemoci. Může se jednat o kašel nebo třeba rýmu, ale také závažnější příznaky, jako je například tečkovaná vyrážka.
Některé nemoci jsou nakažlivé - když přijdete do kontaktu s nemocným Simíkem, můžete sami onemocnět.
Nemocní Simíci mohou zavolat do práce nebo do školy a omluvit se ze směny nebo vyučování. Pokud chcete lhát, můžete zavolat, že jste nemocní, i když nejste. Dřív nebo později vás ale dozajista přistihnou.
Aby se Simíci uzdravili, měli by hodně spát, pít pomerančový džus nebo si pomocí počítače objednat léky. Vaši Simíci by ale nejspíš neměli pít léčivé přípravky, když NEJSOU nemocní.
Nové Lekce (Vlkodlaci)
12. října 2022Nové Cheaty (Vlkodlaci)
7. října 2022Nová Mínění (Vlkodlaci)
26. září 2022Nová Aspirace (Vlkodlaci)
24. září 2022