25. května 2017 – PC 1.30.103.1010
DeadKarlos | 27. 5. 2017 |

404
Zdravíme hráče Simíků.
Vítáme vás u nové verze základní hry určené pro Rodičovství! Jde v ní hlavně o klidné okamžiky strávené s rodinou. A úsilí věnované uklidnění situace. A když se to konečně podaří a už je klid, tak se prostě jen tak zamyslíte nad životem...
Ehm, pardon. To obvykle nastane až tak 20 až 30 let poté, co s rodičovstvím začnete (hodně to záleží na kvalitě rodičů i samotných dětí).
Chtěl jsem prostě říct, že je to poněkud hektické období. Jde o období šíleného chaosu plného hluku, kde ticho a klid mohou existovat jen asi 3 hodiny denně: zhruba mezi druhou a pátou hodinou ranní. A kde je stres na denním pořádku! S tím se už budete muset smířit. Pojďme si raději povědět, co je vlastně nového...
Co je nového?
Nabídka pro ukládání a načítání her prošla... modernizací.
- Uložené pozice jsou nyní místo textu reprezentovány obrázky s náhledem na členy domácnosti.
- Už tedy nebudete muset zdlouhavě přemýšlet o tom, ve které pozici máte uloženou rodinu Truhlónů-Šmudlónů. Jasně to poznáte podle obrázku!
- Obrázky nicméně budou prázdné, dokud danou pozici po vydání patche alespoň jednou neotevřete a znovu neuložíte.
- Prostřednictvím uživatelského rozhraní nyní můžete obnovit zálohované uložené pozice. Stačí v dialogovém okně Načíst hru kliknout na volbu Obnovit uloženou pozici.
- Uživatelé teď mohou v nabídce načtení hry podržet kurzor nad ikonou souboru a zobrazit si tak informaci o tom, kde přesně na disku se daná uložená pozice nachází.
- Kliknutím na tlačítko si také cestu k ní můžete uložit do schránky.
- Uloženou pozici také můžete v tomto dialogovém okně přejmenovat.
- Funkce automatického uložení jsme se zbavili, jelikož nefungovala správně.
- Původně jsme ji zpracovali dost matoucím způsobem a nefungovala tak, jak uživatelé očekávali.
- K uložení nyní dochází, když se hráč rozhodne opustit hlavní nabídku, správu světů nebo pokud hru ukončí. Nebo pokud hráč vybere po stisknutí klávesy ESCAPE volbu Uložit nebo Uložit jako.
- I v dialogovém okně Uložit se nyní budou zobrazovat náhledy.
- První volba v dialogovém okně Uložit jako slouží k vytvoření úplně nové pozice. Také zde ale můžete přepsat stávající uložené pozice.
Nová světla v režimu stavby.
V kategorii Osvětlení v objektech podle funkce teď najdete tři nová stropní světla.
- Stropní světlo Kruhová konfekce
- Stropní světlo Hranatá konfekce
- Zvonkovité stropní světlo
- A ano, věci opravdu mohou být zvonkovité, není to divné.
A teď se vrhneme na všechno, co jsme opravili...
Obecné
- Děti teď mohou rozbít i domeček pro panenky, se kterým si zrovna někdo hraje...
- Protože když jste pořádně naštvaní, je nejlepší se o to s někým podělit.
- Simíci už nebudou toužit po nové svatbě, pokud právě ženatí nebo vdaní jsou.
- Je to jednoduché. Když je partner spokojený, budete se mít dobře.
- Aspirace Úspěšný rod (z kategorie Rodina) nově správně rozpozná, že dítě již dokončilo aspirační a dovednostní požadavky 3. a 4. fáze.
- Poslat dítě „do práce“ stačí úplně jednou... ale snažit se o to podruhé? Pozor na to, aby si potom děti neřekli o výplatu.
- Dětem se už nebude měnit barva kůže, když je někdo zvedne.
- Lampu se dvěma závěsnými květináči Georgina už mohou hráči vypnout.
- Když ztišíte telefon, bude opravdu potichu...
- Hovory sice budete moct přijímat, jen je prostě neuslyšíte.
- Tedy ten hovor jako takový pochopitelně uslyšíte, jen nebudete muset poslouchat zvonění, vyzvánění ani nevkusné hudební stylizace tvorby slavných hudebních skladatelů.
- Vlastně vy ten hovor tak úplně neuslyšíte. Ale budete si moct jeho obsah přečíst.
- Jde o takový jednosměrný způsob komunikace, kdy můžete odpovědět jen ano nebo ne.
- Kdo vůbec takový divný telefon vymyslel?
- A když už tu mluvíme o textu... Děti už by neměly od dospělých dostávat nevhodné textovky.
- Odstranili jsme nejrůznější příčiny, které vedly k tomu, že děti mohly dostat nevhodnou textovku. Pokud na nějakou takovou ještě narazíte, dejte nám, prosím, vědět.
- Vlastnost za odměnu Konexe již nebude Simíkům bránit v nákupu kariérních odměn, které byly díky ní zpřístupněny.
- Také jsme prošli kariérní odměny a jejich konexe, aby odpovídaly konexím Simíků a nebyly zcela mimo mísu.
- Kukaččina výstavní lebka teď stojí 175 simoleonů.
- Zlepšení výkonu: Batolata s dovedností pohyb na první úrovni už nebudou rozjímat o používání předmětů v patrech, kam se nemohou dostat.
- Vysoce inteligentní batolata ale stále mohou přemítat o svém místě ve vesmíru.
- Velmi moudrá batolata zase budou přemítat o tom, kam se během dne dokázala dostat.
- Silná batolata se zase budou pohybovat a přemítat u toho.
- Hodně charismatická batolata zase budou vyhledávat ostatní přemítající.
- Dost obratná batolata možná budou přemítat o tom, jaké by bylo být profesionálním sportovcem.
- Batolata se teď také mohou napít z dětského hrnečku, i když sedí na zemi.
- Předtím pila jen jakousi divnou teleportační tekutinu, která popírala běžné fyzikální zákony.
- Opraven problém s resetováním Simíků, který mohl nastat, když se nějaký Simík autonomně rozhodl vyprávět historku jinému Simíkovi.
- Simíci teď mohou znovu plavat kolečka.
- Simíci, kteří raději nosí oblečení pánského typu, se už v nástroji Vytvořit Simíka nebudou náhodně převlékat do jednodílných dámských plavek.
- Opravili jsme problém, který mohl po načtení pozemku způsobit, že batolata od okolních dospělých Simíků podědila rozmar. Mohlo tak dojít k tomu, že batolata občas měla flirtovací náladovku.
- Po vybrání nové barvy očí se už Simíkům nebudou měnit rysy obličeje.
- Modré oči? No jistě, jen při tom trochu posuneme nosík. Ne? Tak hnědé oči? Výborná volba. Jen musíme malinko šoupnout s čelistí. Ne? Ale, ale... Není důvod zvyšovat hlas, to vy jste si vybrali hnědou barvu, ne my. Pokud jste si chtěli zachovat svou hezky tvarovanou čelist, měli jste si zvolit zelenou!
- Životní fáze mladých dospělých a dospělých jsou nyní kvůli přidání batolat o čtyři dny delší.
- Vyztužené průmyslové nosníky už nebudou vyčuhovat z podlahy, pokud je umístíte o podlaží níže.
- Tedy pokud si najmete dobrého řemeslníka. Pokud vám někdo zakázku pokazí, můžete si tak akorát dát dobrou svačinu.
- Když máte zapnuté cheaty, můžete teď upravit NPC v nástroji Vytvořit Simíka, když podržíte Shift a kliknete na ně. Pak už jen stačí vybrat „Upravit v nástroji Vytvořit Simíka“.
- Moje město? Plné havajských košil a bačkůrek s králíčky!
- Světla, kterými změníte barvu a intenzitu a pak je přepnete do režimu automatického osvětlení, už se nebudou vracet ke své výchozí barvě a intenzitě.
- Pokud potřebujete, aby vám čerstvě sebrané štěpy rostliny fungovaly, už nebude třeba znovu načítat pozemek ani nikam cestovat.
- Opravili jsme problém s tím, jak vypadal panel se statistikami.
- On totiž vypadal až moc jako panel se statistikami.
- Víte, to tlačítko v pravém horním rohu panelu Simologie. Co ukazuje statistiky. A další informace...
- ... o Simíkovi a, no, však víte, o věcech, co udělal...
- Je tam už od úplného začátku.
- Dobře, tak mi prostě budete muset věřit: upravili jsme tam pár vizuálních drobností. Teď vypadá mnohem lépe.
- Upravili jsme účesy našich předem vytvořených Simíků (jako jsou třeba Gothovi), aby se dramaticky neměnily při převlékání úborů v případech, když by kompletní změna účesu neměla smysl.
- Rostlinní Simíci teď mohou spát ve stanech.
- Tento problém jsme vyřešili pro všechny stany i spací pozice.
- Sdílení na Twitteru přímo ze hry by opět mělo fungovat.
Herní balíček: Upíři
- Upírům už nebudou mizet uši v základní simíkovské podobě, když přejdete do režimu života.
- Opraven problém, který mohl Simíkům zabránit vejít do cizí domácnosti, pokud měli upíří schopnost Věčný přístup.
- Takže to byl věčný přístup s jednou drobnou výjimkou. Nebo spíš hromadou výjimek. Pamatujete na ten uvítací večírek? Takže... věčný přístup ani náhodou.
- Simíci proměnění v upíry už by neměli mít nefunkční ukazatel věku.
- Batolata narozená upířím rodičům si nyní zachovají barvu očí, se kterou se narodila (nebo kterou jim hráč nastavil), i poté, co si je načtete do režimu Vytvořit Simíka.
Rozšíření: Život ve městě
- Pokud se milostný guru z festivalu lásky přižení do domácnosti, už nebude nesmrtelný.
- Připomíná mi to slavného filozofa Sokrata, který po noci nevázaného veselí prohlásil: „Já jsem ženatý? Cože to?“
Kolekce: Staré časy
- Světlo z krbu Ohnivá fasáda už nebude prosvítat skrz jeho zadní část.
- Majordomové už se nebudou objevovat na prodejních pozemcích v době, kdy by měli být doma. Stop workoholismu!
Problémy s prvky v nástroji Vytvořit Simíka
Ahoj všem! Když už tu máme akci, kde nám pomáháte vytvořit celou kolekci, v této sekci bychom vás rádi seznámili s tím, v čem problémy, které jsme opravili, spočívaly a kdo v našem týmu se jejich řešení věnoval. Uvidíte tak, jak při řešení problémů obvykle postupujeme.
Nejprve vždy napíšu, v čem problém spočíval a jak jsme ho vyřešili. Potom se zaměřím na to, kdo se jeho řešení věnoval.
Tyto dva problémy považujeme za problémy s označením.
- Teď už můžete nosit náhrdelníky s yfTop_SP08ShirtButtonOpen.
- Teď můžete na levém i pravém zápěstí nosit náramky i s úborem z 5. úrovně obchodní kariéry yfBody_EF01BusinessSuitMed!
- Tyto problémy řeší produkční tým. V obou případech byly prvky nastavené tak, aby bránily umístění ostatních prvků.
- Produkce označení těchto prvků upravila, aby umístění bráněno nebylo.
Tyto problémy obvykle označujeme jako problémy s překrývaním. Obvykle k nim dochází, když jeden prvek zasahuje do druhého (a někdy i do samotného modelu postavy).
- Opraven problém s překrýváním GP01BootFoldover a nejrůznějších kalhot.
- ymHair_GP04Slashed už nebude zasahovat do yuHat_GP04Toque.
- ymShoes_AnkleSquareToe se už nebude nehezky překrývat s ymBody_EF04ShirtSkull.
- Tyto problémy vyřešil výtvarný tým. Obvykle je pro řešení třeba upravit geometrii daného prvku (tedy něco přesunout) nebo změnit jeho váhu (která ovlivňuje, jak se chová při kontaktu s ostatními prvky).
Když opravíme problém se zvýrazněním, někdy se ukáže, že je tu i problém s překrýváním.
- Opraven problém se zvýrazněním, který mohl vzniknout při podržení kurzoru nad yfHair_ShortShave a yfHair_BuzzCutNatural v nástroji Vytvořit Simíka.
- Problém mohl spočívat klidně v samotném kódu, který se o zvýrazňování stará, ale v tomto případě trable způsobovala geometrie účesu.
Tohle je problém s vrstvením.
- Siminky s mužskou stavbou těla by už neměly mít v nástroji Vytvořit Simíka dva pupíky.
- Abychom to zkrátili: Simíci mají vrstvy (jako zlobři). A pokud jim přidáme špatnou vrstvu, nastanou podobné problémy. Tento problém vyžadoval programátorské řešení, které vyměnilo vrstvu použitou v Simíkovi v nástroji Vytvořit Simíka.
Tady máme problémy s geometrií vertexů.
- Opraven problém, který mohl způsobit, že některá nastavení očí mohla nesprávně natáhnout geometrii některých účesů.
- Tento problém vyřešili výtvarníci. Stačilo opravit jeden vert (tedy vrchol polygonu), který byl nesprávně nasdílen s částí obličeji a tím způsoboval nesprávné natažení vlasů.
Tady jde o problém s texturou.
- Vyřešili jsme problém s viditelným švem na trupu Siminek.
- Tento problém vyřešili výtvarníci. Bylo třeba upravit texturu základního simíkovského modelu. Textura je vlastně jakási tapeta, díky které Simík vypadá jako Simík, a ne jako drátěný model. A základní simíkovský model je prostě Simík takový, jak jsme ho stvořili - bez ničeho.
Doufáme, že jsme vám umožnili trochu nahlédnout do problémů, které řešíme, a seznámili vás s tím, kdo je řeší. Sice jsme se věnovali hlavně problémům s konkrétním obsahem, ale chtěli jsme s tím začít trochu zlehka...
Žádný učený totiž z nebe nespadl, neberte to špatně.
Moc se omlouvám a ještě jednou děkuji za vaši trpělivost a váš čas!
-SimGuruGnome